Marketing dzieli się na różne rodzaje, jakie kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak także wiele innych, jednakowoż statystyki wskazują przejrzyście, że na ludzi najodpowiedniej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, ale nie jedynie – wkracza w to naturalnie też reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim pułapie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego kontrahenta albo wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Identyfikacja wizualna
Ta standardowa reklama pewnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko skutkiem tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie kontrahentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, oczywiście prawdopodobnego klienta są niezwykle różnorodne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz bardzo poprawnie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a w związku z tym jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.